2.3.0 wurde in der PTU veröffentlicht!

Der Alpha Patch 2.3.0 wurde in der PTU veröffentlicht und steht den Spielern zum testen zur Verfügung. Dieser Patch gibt Zugang zu unserem neuen flugfähigem Schiff derKhartu-al, der Hangar-Ready Starfarer, als auch Verbesserungen bei den FPS und EVA-Animationen und zahlreiche Fehlerbehebungen im ganzen Spiel. Während der Erstveröffentlichung, wird der PTU-Zugang auf eine kleine Gruppe von Spielern begrenzt sein, der mit der Zeit weiter wächst nach Bedarf erweitert wird.

Euer Launcher sollte die Client-Version „2.3.0 – 334301“ anzeigen. Es wird wärmstens empfohlen vorher den USER-Ordner für den Public-Client zu löschen nach dem Patch, gerade wenn ihr solche Sachen wie ungewöhnliche Grafikprobleme am Charakter feststellt oder das Spiel direkt beim Start abstürzt.

Bitte beachtet die aktuelle Liste der für 2.3.0 bekannte Probleme & FAQ und nutzt bitte unseren Issue Council Bereich auf der Community-Seite um sowohl Fehler als auch andere Dinge die anderen Spielern helfen können, zu berichten.

Wichtige Anmerkungen:

  • Der Arena Commander wird für diese erste Testphase deaktiviert, da wir eher die Crusader-Performance testen wollen.
  • PTU-Spieler werden in dieser anfänglichen Testphase Zugang zur Khartu-al auf Crusader haben und die Starfarer im Hangar (wenn ihr den Revel & York Hangar in eurem Account habt)
  • Die Landeplätze der Cry-Astro Werkstatt geht kaputt, wenn ein Pilot während der Reperatur abhebt.
  • Einige AI in Crusader wird ein komisches Flugverhalten an den Tag legen.
  • Es gibt einen bekannten Fehler, dass Besitzer der Starfarer Gemini nicht den Starfarer Tanker im Revel & York Hangar sehen. Das sollten wir aber bald gefixed haben!
  • Der Umgebungssound vom Dumpers Depot ist aktuell in ganz ArcCorp zu hören.

New Features

Star Systems:

  • Der Revel & York Hangar hat eine neue extra große Hangar-bucht dazu bekommen (Ganz links außen)
    • Diese Hangar-Bucht taucht nicht im Hangar-Managment auf der Webseite auf.
    • Wenn ihr eine Starfarer in eurem Account habt und den Revel & York Hangar als aktiven Hangar ausgewählt habt, wird die extra große Bucht automatisch geladen und wird dort die Starfarer platzieren.
  • Wir haben zusätzliche Security-AI rund um Port Olisar hinzugefügt, die Spieler angreifen werden, die einen Fahnungslevel haben.

Schiffe:

  • Die Basis-Starfarer ist nun Hangar-Ready!
    • Dieses Schiff kann nur im Revel & York und seiner extra großen Hangar-Bucht angeschaut werden.
    • Wenn ihr eine Starfarer besitzt, braucht ihr nur den Revel & York Hangar aktivieren und das Spiel starten.
  • Die Khartu-al ist jetzt flugbereit!

Wir haben unser großes Update an unserem existierendem Schiffskomponenten-System fortgeführt. Dies ist eine große back-end-level Änderung – Implementierung eines neues Komponentenklassen-Systems, Regeln aufgestellt und andere brauchbare Funktionalitäten, als auch alle existierende Schiffe überarbeitet, damit diese Kompatibel sind. Diese Änderungen erlauben uns eine große Auswahl modularer, interner Schiffskomponenten zu implementieren. Zusätzlich erlaubt es den Komponenten untereinander zu interagieren in einer mehr oder weniger “Handshake”-Simulation eines internen Schiffsystems, dass die Grundlage für eine bessere Spieler Interaktion und zukünftlichen Gameplay-Mechaniken setzt.

  • Wir haben eine neue Komponentenklasse – Power Plant – die im Holotable hinzugefügt worden sind.
    • Power Plants (wie man sich denken kann) versorgen die Systeme des Schiffes mit Energie.
    • Alle Schiffe wurden mit einem Standard-Power Plant ausgestattet, um sicherzustellen, dass sie die selbe “Power” wie zuvor haben.
  • Wir haben 2 Power Plants hinzugefügt: Die AEGIS Regulis und Amon & Reese OverDrive
    • Diese können an alle Varianten der folgenden Schiffe angebracht werden: Avenger, Aurora, Mustang, 300 Serie, Hornet, Gladiator, Gladius, M50, P-52 Merlin

First Person:

  • Wir haben 2 neue FPS-Waffen in Crusader hinzugefügt!
    • Die eine ist das Arrowhead Scharfschützengewehr.
    • Die andere ist die Devastator-12 Schrotflinte.
    • Beide können in 3er Gruppen gefunden werden, wie zufällige Funde im Yela Asteroidenfeld.

Animationen

  • Wir haben zahlreiche Änderungen und Verbesserungen an den Charakter-Animationen durchgeführt!
  • Dies beinhaltet Verbesserungen bei den Starts, Stopps und den Schritt-Übergängen.
  • Fügten Animationen für die Deckung “high right” Blindesfeuern hinzu.
  • Anpassungen der Animationen für das rennen während man eine Standard-Waffe hält.
  • Anpassungen der Animationen um aus der Deckung heraus zu lehnen, da die Charaktere etwas zu viel von sich zeigten.
  • Anpassungen der Rennanimation sowohl während man unbewaffnet ist als auch wenn man eine Pistole trägt.
  • Anpassungen der ADS-Animationen während man im EVA ist, damit zielt er nicht mehr langsamer wenn man zu Fuß das ADS nutzt.

Weiter unten könnt ihr die Auflistung aller Fehlerbehebungen nachlesen. (In Englisch)

Star Systems:

ArcCorp

  • A lighting update around Area 18 has begun!
  • Fixed an issue where some of the weapons in Cubby Blast were missing textures.
  • Fixed an issue where a creepy shadow lurked around the incinerator in ArcCorp.
  • Fixed an issue where the small monitors in Jobwell, Area 18 were missing detail levels.
  • Fixed an issue where the damaged Hornets wing in Dumpers Depot was missing a prop item.
  • Fixed some texture conflicts in around Dumpers Depot.
  • Fixed an issue where some of the ashtray and canister props throughout ArcCorp were missing detail levels.
  • Fixed an issue where some of the table and chairs in G~Loc were out of position.

Crusader

  • Fixed an issue where the player could become physically desynced, causing one user to be stuck on the floor of the other users screen.
  • Fixed an issue where the Pirates for several of the research missions would destroy the objective before the player could reach it.
  • Fixed an issue where some of the Pirates from the third research mission would not attack the player until fired upon.
  • Fixed an issue where the landing pad lights in Kareah contained some glitches.
  • Fixed an issue where the Covalex shipping hub textures and objects would stream in slowly.
  • Fixed an issue where the audio trigger for entering a “monitored zone” was playing when a character spawned at Port Olisar.
  • Fixed an issue where the ceiling in EZ Hab, Port Olisar, could be clipped through.

Hangar

  • Finished the relight pass of the VFG Industrial and Aeroview Hangar.
  • Fixed a small collision issue with the VFG Industrial crates.
  • Fixed an issue with the “Parking Zone” decals in the Aeroview hangar disappearing at certain angles.

Million Mile High Club

  • Fixed an issue where the MMHC Wall Decal was inside of the nearby fishtank.

Game Systems:

Arena Commander

  • Fixed an issue where the tutorial hangar doors made no noise when they opened or closed.
  • Fixed an issue in the Tutorial, where Gilly’s dialog subtitles would cut off or display debug text.
  • Fixed an issue where the Drone Sim, Vanduul Swarm timer will continue ticking even if paused.
  • Fixed an issue where large props like the terraformer in Arena Commander would become detached or divide into pieces after having been bumped.

EVA

  • Fixed an issue where positional movement of the character model can become highly erratic or uncontrollable when transitioning from Gravity to Zero-G.
  • Fixed an issue where the user camera would become delayed or lagged when boosting in EVA.
  • Fixed an issue where characters could sometimes lose collision after trying to EVA into a ship with interior physics grid.
  • Fixed an issue EVA thruster audio was not affected by the audio sliders in the options menu.
  • Fixed some issues where EVAing on to Port Olisar would cause weird character behavior.
  • Fixed an issue where entering a ship via a use prompt (Aurora, 300, Mustang) would cause EVA to behave very erratically.
  • Fixed an issue where entering the back of a ship via EVA will sometimes leave the character sprawled on the floor.
  • Fixed an issue where clients could get into a desynced state after EVAing.

IFCS

  • Added a audio cue for selecting different IFCS modes.
  • Fixed an issue where Comstab and Cruise mode could not be enabled at the same time.

Quantum Travel

  • Fixed an issue where the pilot of a ship could eject from their ship while in Quantum Travel.
  • Fixed an issue where the Quantum Travel markers will flicker, if the distance will use 20 or more fuel.

Social Systems

  • Fixed an issue where left-clicking while the mobiGlas was enabled would break the character and draw out the user camera.
  • Fixed a bug that caused AR mode to show the name labels of dead characters.
  • Fixed an issue where multiple player handles would appear on Crusader instances, instead of the UI listing “Multiple Contacts”.
  • Added audio cues to the chat interface, including for chat messages sent and received.
  • Fixed an issue where users could not access Contracts or Party system on the main game menu.
  • Ships:

    • Made some additional changes and improvements to Turret deadzone and speed movement.
    • Fixed an issue where pilots of a Gladius and Hornet who are killed while entering the cockpit would result in them respawning inside the cockpit.
    • Fixed an issue where depth of field and field of view effects would persist if the user ejected from their ship while zoomed in.
    • Fixed an issue where missiles were acting erratically in their pathing after having been fired.
    • 300 (All)
      • Fixed an issue where the 300 series of ships were missing parts of the ship where the wings met the body.
    • 315p
      • Fixed an issue where the engine housing of the 315p was missing geometry, allowing players to see through the ship.
    • 350r
      • Fixed an issue where the exit audio on the 350r wasn’t relative to the actual position of the listener.
      • Fixed an issue with the 350r where it was missing panels between the back landing legs.
    • Aurora (All)
      • Fixed an issue where the Aurora had a seem running down the middle of the bed.
      • Fixed an issue where the pilot legs would clip through the seat of the Aurora.
      • Fixed an issue where the Aurora had mirrored textures inside of the cockpit.
    • Constellation (All)
      • Fixed an issue where the arm chair controls panels in the Constellations had odd white texture panels instead of screens.
    • Constellation Andromeda
      • Fixed an issue where the ejection covers on the Constellation Andromeda were missing detail levels.
      • Moved the radar sphere on the Constellation Andromeda to be less obtrusive in the overall ship HUD.
    • Constellation Phoenix
      • Fixed a texture issue with the dorsal turret windshield tint on the Constellation Phoenix.
    • Constellation Taurus
      • Fixed an issue where the Constellation Taurus had some very dark objects around the turret and and bridge area.
      • Fixed an issue where the floor underneath the turret seats of the Constellation Taurus had visible seams.
      • Fixed an issue with texture conflicts around the cockpit of the Constellation Taurus.
      • Fixed an issue where the Constellation Taurus had some very dark objects around the turret and and bridge area.
    • Cutlass Black
      • Fixed an issue where the Cutlass Black mechanical-engine audio was extremely loud and at close proximity to the player.
      • Fixed an issue where exiting the pilot chair of a Cutlass Black would cause the characters head to twist around.
      • Fixed an issue where the Cutlass Black had texture conflicts on and around its hazard markings.
    • Cutlass Red
      • Fixed an issue where the Cutlass Red was a missing button on the wing of the ship.
    • Freelancer
      • Fixed an issue where the missiles of the Freelancer were missing detail levels.
      • Fixed an issue where the Freelancer could not be selected on the ship Holotable.
    • Gladius
      • Fixed some missing textures on the maneuvering thrusters for the Gladius.
      • Fixed an issue where the Gladius was missing portions of its flight HUD.
    • Hornet (all)
      • Fixed an issue where pilots who left the cockpit of their Hornet while in Zero-G could find their ship zipping off into space.
    • M50 Interceptor
      • Fixed an issue where the M50 interceptor had a backfire-like noise when using the boost.
      • Fixed an issue where the M50 Interceptor landing gear and cockpit ladder would disappear at certain distances and angles.
    • Mustang (all)
      • Fixed an issue where there was a mirrored decal on the ring wing of the Mustang (all) causing text to display backwards.
    • Mustang Alpha
      • Fixed some texture conflicts in the Mustang Alpha cargo hold.
    • Mustang Beta
      • Fixed some overly reflective textures present on the sink, toilet and door of the Mustang Beta.
    • Mustang Gamma
      • Fixed some texture conflicts on the starboard side of the Mustang Gamma.
    • Retaliator
      • Fixed an issue where the engineering station of the Retaliator was not displaying power readouts.
    • Sabre
      • Fixed an issue where the Sabre flight HUD and the Quantum Travel HUD were not centered.
      • Fixed an issue where the Sabre was missing geometry on its starboard landing bay.
      • Fixed an issue where the Sabre was missing some detail levels.
    • Vanduul (All)
      • Fixed an issue where the large wing guns were missing firing animations on the Vanduul Glaive and Scythe.
    • Vanguard Warden
      • Fixed an issue where characters could exit the Vanguard Warden by running into the cockpit of the ship and jumping up.

    First Person:

    • Fixed an issue where the LH-86 pistol would float in mid-air if a character is killed while holding it.

    User Interface:

    • The Contacts Menu UI has received a readability pass.
    • Added a ship HUD item to display “Time to Cruise Max speed”.
    • Fixed an issue where the space brake keybind would not prevent the ship from strafing.

    Technical:

    • Made several backend improvements to how bass audio is managed.
    • Fixed a number of client crashes.
    • Fixed a number of server crashes.

Übersetzung: Cpt. Adama

Quelle: RSI


// End Transmission

5 Kommentare

  • Avatar
    Ralli

    Hallo

    Glaube im moment ist es so das die Xi’an Scout und MISC Starfarer wegen fehler für alle PTU Tester frei sind.
    Nur den Revel York Hanger auswählen und KEINE SCHIFFE.

    Gruß
    Ralli

  • Avatar
    Dr.Steinschneider

    Zur Zeit ist es egal welchen Hangar man nimmt. Nur gibt es einige lustige Bugs (gerade bei dem VFG Hangar mit der Starfarer) . Wichtig ist nur das keine Schiffe im Hanger zugewiesen sind. Das die Einstellung auf der PTU Webseite gemacht werden müssen und nicht auf der normalen Seite von CIG ist wohl hoffentlich logisch.

  • Avatar
    OSG

    Was auch falsch ist, wenn man ” nur ” eine Starfarer Gemini besitzt welche mehr gekostet hat als
    die normale schaut man wie damals bei der Coni mal wieder in die Röhre.
    Da kann man noch so viele Hangars leer machen die Starfarer taucht nicht im Hangar auf,
    das ist fakt.

    Eine Entschädigung wird es wie auch damals sicherlich nicht geben.

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